Terug

Timemanagement

Onze klanten worden steeds kritischer en verwachten dat we snel reageren op hun wensen.
Ook onze interne klanten verwachten snel een antwoord op hun vragen. Dit leidt ertoe dat we moeten functioneren onder een toenemende tijdsdruk. Hoe gaan we daar mee om zonder dat we overspannen raken of kwalitatief slecht werk afleveren?
De ons beschikbare tijd goed benutten is geen gemakkelijke opgave. In deze training leren we effectief en efficiŽnt met onze tijd omgaan.
Er zal veel aandacht worden besteed aan het stellen van prioriteiten in het werken; het beheersen, organiseren en controleren van onze werkzaamheden in de daarvoor beschikbare tijd.

Bestemd voor:
Alle medewerkers.

Doel:
Het effectief omgaan met tijdverspillers en storingen tijdens het werk. Het leren herkennen en oplossen van knelpunten in onze werkzaamheden. Het ons eigen maken van een resultaatgerichte, bevredigende en tijdsbesparende planning van ons werk.

Trainingsonderwerpen:
1. efficiŽnt tijd indelen
2. innerlijke instelling
3. omgaan met tijdverspillers en storingen
4. stellen van prioriteiten
5. evenwichtige verdeling binnen de eigen tijd- en energiebesteding
6. betere planningsmethoden
7. behouden van overzicht werkzaamheden
8. tips voor adequate toepassing planning
9. tegenstrijdige doelstellingen onderkennen
10. efficiency toepassen

Methode:
De praktijkgerichte oefeningen worden afgewisseld en onderbouwd met korte, theoretische situaties. De nadruk ligt op praktische tips voor een systematische en effectieve aanpak.
Er wordt gewerkt aan de hand van praktijkcases. De deelnemers noteren hun verder te ontwikkelen vaardigheden op hun Persoonlijk Ontwikkelingsplan.

Trainingsduur:
2 aaneengesloten dagen.

Ik wil graag meer informatie over deze training. Neem contact met mij op.

Terug | Omhoog