Terug

CommerciŽle vaardigheden voor accountants en fiscaal juristen

In deze tijd van toenemende concurrentie is het zaak dat we onze cliŽnten tevreden houden en dat we onze omzet laten toenemen. Hoe kan men zijn totale kantoor zo ver krijgen dat men als ťťn team naar de cliŽnt toe opereert? Hoe houdt u als eindverantwoordelijke de vinger aan de pols en geeft u de cliŽnt het idee dat u betrokken bent bij zijn bedrijf? Deze training leert u onder andere hoe u uw kansen vergroot om van prospects cliŽnten te maken door het ombuigen van hun tegenwerpingen.
U leert hoe u ervoor zorgt dat uw kantoor een stijgende omzet weet te realiseren.

Bestemd voor:
Accountants en fiscaal juristen.

Doel:
Het vergroten van het inzicht en de commerciŽle vaardigheden die nodig zijn bij het realiseren van nieuwe opdrachten en het uitbouwen van bestaande relaties.

Trainingsonderwerpen:
1. vergroten van zelfkennis
2. persoonlijke sterkte-/zwakte-analyse
3. timemanagement
4. delegeren van taken
5. commerciŽle zelfanalyse
6. presenteren voor groepen
7. strategie voor het prospecteren
8. omgaan met tegenwerpingen
9. klachtenopvang- en afhandeling
10. commercieel denken en handelen
11. het benutten van bijeenkomsten
12. relatiebeheer

Methode:
Er wordt gewerkt met praktijksituaties, discussies, oefeningen en presentaties. De nadruk ligt op de praktijk. In de training worden uiteenlopende, commerciŽle situaties uitvoerig geoefend.
Er wordt verder aandacht besteed aan het ontdekken en verbeteren van persoonlijke eigenschappen. Voor de periode tussen de trainingen krijgen de deelnemers praktijkopdrachten mee, die besproken worden in de training. De deelnemers noteren hun te ontwikkelen vaardigheden op hun Persoonlijk Ontwikkelingsplan.

Trainingsduur:
2 x 2 dagen (met tussenliggende avond) met 1 maand tussenruimte.

Ik wil graag meer informatie over deze training. Neem contact met mij op.

Terug | Omhoog