Terug

Verkopen & Adviseren I

De werkzaamheden van een winkelmedewerker zijn zeer divers. Naast de nodige vakkennis moet men in toenemende mate in staat zijn om in verschillende situaties adequaat te reageren.
Klantvriendelijk en correct optreden zijn uiterst belangrijk in het succesvol zijn in het verkopen.
Soms komt men in situaties terecht waar men slecht raad mee weet. In deze training wordt ruime aandacht besteed aan het begrip klantvriendelijkheid. De deelnemers leren hoe ze hun verkoop- en adviesvaardigheden kunnen verbeteren en hoe ze beter met lastige situaties in de winkel kunnen omgaan.

Bestemd voor:
Verkopers met 2 jaar of minder verkoopervaring.

Doel:
Het aanleren van elementaire verkoopvaardigheden om de processen in het verkopen te herkennen en te benutten. Op deze manier kunnen hogere verkoopresultaten behaald worden, waardoor men meer plezier in het werk ervaart.

Trainingsonderwerpen:
1. persoonlijk commercieel profiel
2. houding, gedrag en voorkomen
3. aanspreekzinnen
4. inschatten van de klant
5. omgaan met koopbezwaren
6. tien afsluittechnieken
7. omgaan met kortingsvragen
8. additionele verkoop
9. de pro-forma-order
10. de aanbetaling
11. ‘verkopen’ van levertijden
12. zelfvertrouwen in het verkopen

Methode:
In herkenbare praktijksituaties worden de deelnemers vertrouwd gemaakt met de basisvaardigheden van de verkoper. Aan de hand van de video-opnamen van de eigen praktijksituaties wordt de deelnemer gestimuleerd om zich verder te ontwikkelen.
Alle fasen van het verkoopgesprek worden doorgenomen. De deelnemers noteren hun verder te ontwikkelen vaardigheden op hun Persoonlijk Ontwikkelingsplan.

Trainingsduur:
1 x 2 aaneengesloten dagen.

Ik wil graag meer informatie over deze training. Neem contact met mij op.

Terug | Omhoog