Terug

Relatiebeheer voor adviseurs

Tegenwoordig ondervindt men als adviseur steeds meer concurrentie. U moet u als adviseur dan ook maximaal inzetten om uw huidige cliŽnten te behouden. Hoe zorgt men ervoor dat men de omzet realiseert die de potentiŽle klant in zich heeft? In deze training wordt ingegaan op de verschillende facetten van relatiebeheer. De deelnemers leren strategieŽn waarmee ze op een natuurlijke manier het huidige contact met hun cliŽnten kunnen verbeteren en via tevreden klanten nieuwe klanten te verwerven.
Hoe men nieuwe cliŽnten kan werven op een manier die bij de adviseur past is wat veel adviseurs graag willen leren. Veel deelnemers hadden in het verleden baat bij de vele praktische tips die zij kregen voor pro-actief relatiebeheer.

Bestemd voor:
Adviseurs in diverse branches.

Doel:
Op een natuurlijke en soepele manier de relatie met de klanten onderhouden. Het opzetten van een relatiebeheerplan vergemakkelijkt het in stand houden van de relatie. Door de nieuwe aanpak krijgt men gemakkelijker vervolgopdrachten en hoeft men minder nieuwe klanten te vinden.

Trainingsonderwerpen:
1. relatiebeheer in de praktijk
2. telefonisch afspraken maken
3. netwerken in de praktijk
4. ontdekken van aanwezige kansen bij de klant
5. strategie voor prospecteren
6. uitbreiden van de dienstverlening
7. omgaan met tegenwerpingen
8. hoe krijgen we duidelijkheid?
9. de follow-up
10. kennis van de concurrentie
11. voorkomen van een dreigend verlies van een klant

Methode:
Er wordt gewerkt met praktijksituaties, nabesprekingen, discussies en oefeningen.
Het accent ligt op de dagelijkse praktijk van de deelnemers. In de training worden de verschillende cliŽntencontacten uitvoerig geoefend. Er wordt ruime aandacht besteed aan het leren zien van commerciŽle kansen die zich voordoen in de werksituatie van de adviseur.

Trainingsduur:
2 aaneengesloten dagen.

Ik wil graag meer informatie over deze training. Neem contact met mij op.

Terug | Omhoog