Terug

Telefonische verkoop

Verkopen via de telefoon kan u veel potentiŽle klanten opleveren. Veel bedrijven proberen hun producten of diensten via de telefoon te verkopen, u bent niet de enige. In de training leert men hoe men zich van anderen kan onderscheiden.
Het telefonisch verkopen is een extra uitdaging omdat men de gesprekspartner niet kan zien. Men heeft alleen de eigen stem en spreekwijze en moet dus extra zijn/haar best doen om iets te kunnen verkopen.
Vriendelijk zijn, klantvriendelijk denken en goed luisteren naar de potentiŽle klant zijn de basisvaardigheden bij telefonische verkoop.
In deze training leert u onder andere hoe u een goed, commercieel telefoongesprek kunt voeren en hoe u koopsignalen kunt herkennen om deze in uw en in de klant zijn voordeel te benutten.
Bestemd voor:Degenen die per telefoon hun diensten of producten verkopen.
Doel:Het verbeteren en uitbreiden van de telefonische verkoopvaardigheden om meer omzet te realiseren, met meer gemak en met behoud van de eigen sterke punten.
Trainingsonderwerpen:1. doelstelling formuleren
2. de voorbereiding
3. het belscript
4. het bereiken van de beslisser
5. telefonische afspraken maken
6. omgaan met koopbezwaren
7. gespreksopbouw
8. wekken van interesse
9. opmerken van koopsignalen
10. benutten van de koopmotieven van de klant
11. keuzes beÔnvloeden
12. samenvatten van het gesprek
13. afsluittechnieken
14. omgaan met Ďmoeilijkeí klanten
Methode:Aan de hand van opnamen van realistische telefonische verkoopgesprekken leren de deelnemers hun vaardigheden te vergroten. De audio-opnamen maken duidelijk waar men goed in is en welke vaardigheden men nog verder moet ontwikkelen. De deelnemers noteren hun verder te ontwikkelen vaardigheden op hun Persoonlijk Ontwikkelingsplan.
Trainingsduur:1 x 2 aaneengesloten dagen.

Ik wil graag meer informatie over deze training. Neem contact met mij op.

Terug | Omhoog