Terug

Basistraining Officemanagement

Het secretariaat is een belangrijke factor in iedere organisatie. De officemanager organiseert, coördineert en is creatief. De officemanager moet ondanks haar/zijn vele zeer uiteenlopende taken en werkzaamheden toch een rustpunt zijn binnen de organisatie. De rol als spin in het web vraagt, naast kennis en kunde, een groot aantal vaardigheden en initiatieven die hem tot goede managementondersteuner maken. Efficiënt werken en klantvriendelijkheid moeten hier ook hoog in het vaandel staan.
Naast de ‘klassieke’ taken van een secretaresse krijgen zij steeds meer coördinerende en soms leidinggevende taken in hun pakket.
De training richt zich op een professionele ondersteuning van managementfuncties in een organisatie bij het ontwikkelen, uitvoeren en beheersen van activiteiten. Tevens moeten zij in staat zijn leiding te geven aan secretariële en administratieve krachten
Bestemd voor:Secretaresses plus en beginnende officemanagers.
Doel:Het verbeteren van de coördinerende taken voor een betere ondersteuning van de managementfuncties in een organisatie.
Trainingsonderwerpen:1. interne en externe communicatie
2. cliëntgerichte correspondentie
3. agendabeheer
4. notuleren
5. rapporteren
6. coördineren
7. stellen van prioriteiten
8. omgaan met werkdruk
9. zelfmanagement
10. conflicthantering
11. assertiviteit
12. zelfvertrouwen
13. leidinggeven
14. motiveren zelf en ander
Methode:De praktijkgerichte oefeningen worden afgewisseld en onderbouwd met korte, theoretische situaties. Er wordt uitgebreid geoefend met gesimuleerde praktijksituaties. De nadruk ligt op praktische tips voor een systematische, effectieve en daadkrachtige aanpak. De deelnemers noteren hun verder te ontwikkelen vaardigheden op hun Persoonlijk Ontwikkelingsplan.
Trainingsduur:2 aaneengesloten dagen.

Ik wil graag meer informatie over deze training. Neem contact met mij op.

Terug | Omhoog