Terug

Adviesvaardigheden II

Zelfs een ervaren adviseur heeft een aantal aspecten van zijn/haar werk waar hij/zij nadere aandacht aan wil besteden. Net als iedere professional hoort hij/zij te streven naar het vervolmaken van zijn/haar vaardigheden. Door het oefenen van concrete situaties uit de eigen werksituatie leert men nieuwe en betere alternatieven voor lastige situaties. Het bepalen van een strategie voor het adviesgesprek om tot een werkbaar contact te komen is ťťn van de technieken die aan bod komt. Verder wordt er gekeken hoe men beter kan omgaan met cliŽnten die bijvoorbeeld belangrijke informatie achterhouden of omgaan met bezwaren die de cliŽnten tegen het advies geven. Ook leert men adviseren vanuit breed perspectief waarin de best werkbare situatie gerealiseerd wordt.
Zo krijgt de geadviseerde een maatwerk advies dat voor hem acceptabel is en dat hij direct kan implementeren.
Bestemd voor:Adviseurs.
Doel:Het efficiŽnter en effectiever adviseren van klanten onder andere door het beter beheersen en sturen van een adviesgesprek. Het kunnen omgaan met moeilijke klanten en toch tot een bevredigend adviesgesprek komen.
Trainingsonderwerpen:1. leggen van contact
2. acceptatie als deskundige
3. probleemoplossend werken
4. omgaan met Ďmoeilijkeí ondernemers
5. brengen van het slechte nieuws
6. strategie van het adviesgesprek
7. de fasen van het adviesgesprek
8. omgaan met andere adviseurs van de ondernemer
9. ontdekken van verborgen informatie
10. omgaan met bezwaren tegen het advies
Methode:Er wordt gewerkt met praktijksituaties, nabesprekingen, discussies en oefeningen. Het accent ligt op de dagelijkse praktijk van de deelnemers. In de training worden de verschillende adviessituaties uitvoerig geoefend. Er wordt ruime aandacht besteed aan het leren omgaan met de moeilijkheden die zich voordoen in de werksituatie van de adviseur.
Trainingsduur:2 aaneengesloten dagen.

Ik wil graag meer informatie over deze training. Neem contact met mij op.

Terug | Omhoog